Dersin Adı | Davranış Bilimleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 107 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini kavraması, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimlerin özelliklerini ve bunun iş yaşamına etkileri konusunda farkındalık kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, kültür ve kültürel değişme, sosyal etki ve uyma, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler, duyum ve algılama, öğrenme, güdülenme ve heyecan, kişilik ve kişilik kuramları, davranış bozuklukları, stres ve stresle başa çıkma konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar | Güney S.(2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.13-21 |
2 | Kültür ve Kültürel Değişme | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.23-50 |
3 | Sosyal Etki ve Uyma | Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Yeni İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi s.67-100 |
4 | Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.65-81 |
5 | Öğrenme | T. Morgan, Clifford, Çevirenler: Karakaş Sibel ve Eski Rüzkan, Psikolojiye Giriş, Konya (2013), Eğitim Yayınevi. S.s. 65-92 Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı, İstanbul (2006): Remzi Kitabevi. S.s. 140-167 |
6 | Duyum ve Algılama | T. Morgan, Clifford, Çevirenler: Karakaş Sibel ve Eski Rüzkan, Psikolojiye Giriş, Konya (2013), Eğitim Yayınevi. S.s. 128-148 Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı, İstanbul (2006): Remzi Kitabevi. S.s. 201-226 |
7 | Düşünme ve Problem Çözme | T. Morgan, Clifford, Çevirenler: Karakaş Sibel ve Eski Rüzkan, Psikolojiye Giriş, Konya (2013), Eğitim Yayınevi. S.s. 171-220 Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı, İstanbul (2006): Remzi Kitabevi. S.s. 229-286 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Güdülenme ve Heyecan | T. Morgan, Clifford, Çevirenler: Karakaş Sibel ve Eski Rüzkan, Psikolojiye Giriş, Konya (2013), Eğitim Yayınevi. S.s. 285-304 Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı, İstanbul (2006): Remzi Kitabevi. S.s. 403-430 |
10 | Kişilik ve Benlik | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
11 | Kişilik Kuramları | Güney S. Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
12 | Kişilik Kuramları | Güney S. (2011)Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
13 | Davranış Bozuklukları | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.299-313 |
14 | Stres ve Stresle Başa Çıkma | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.315-350 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | • T. Morgan, Clifford, Çevirenler: Karakaş Sibel ve Eski Rüzkan, Psikolojiye Giriş, Konya (2013), Eğitim Yayınevi • Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı, İstanbul (2006): Remzi Kitabevi • Onur Bekir, Gelişim Psikolojisi, Ankara (2006): İmge Kitabevi • Davranış Bilimleri, Feyzullah Eroğlu, İstanbul: 2009, Beta Basın Yayım. • Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Şerif Şimşek, Adnan Çelik, Tahir Akgemci, Ankara: 2000, Gazi Kitabevi. • Davranış Bilimleri, Salih Güney, Ankara: 2011, Nobel Yayın Dağıtım. • Davranış Bilimleri, Şerif Şimşek, Adnan Çelik, Tahir Akgemci, Ankara: 2008, Gazi Kitabevi. • Davranış Bilimleri, Öznur Yüksel, İstanbul: 2006, Gazi Kitabevi. • Davranış Bilimleri, Nevin Güngör Ergan, Birsen Şahin Kütük, Recai coştur, Ankara: 2012, Siyasal Kitabevi. • Davranış Bilimleri, Yıldız Dilek Ertürk, İstanbul: 2013, Kutup Yıldızı Yayınları. 2. Onur Bekir, Gelişim Psikolojisi, Ankara (2006): İmge Kitabevi |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest